წრის სამუშაო გეგმა
2019-2020 სასწავლო წელი
წრის დასახელება:"Весёлый русский язык"
სკოლა: სსიპ-ყვარლის №2 საჯარო სკოლა
კლასი: V
კლასი: V
მოსწავლეთა რაოდენობა:14
მასწავლებელი:ეკატერინე ავაზაშვილი
წრის მიზანი:
დამატებითი მეცადინეობა დაეხმარება მოსწავლეებს განუვითარდეთ მოსმენის, ყურადღების კონცენტრირების, წერა-კითხვის, ლაპარაკის და თანამშრომლობის უნარ-ჩვევები;დამოუკიდებლად მუშაობის უნარ-ჩვევები; გრამატიკული და ლექსიკური ერთეულების შესწავლისას სტრატეგიების სწორად გამოყენების უნარ-ჩვევები; სწავლების პროცესში დამხმარე რესურსების-ლექსიკონის, მოძიებული ინფორმაციის, ტაბულებისა და სქემების გამოყენების უნარ-ჩვევები.
მეცადინეობებზე განსაკუთრებული ყურადღება დეთმობა რუსული ენის შესწავლის მიმართ ინტერესისა და მოტივაციის გაზრდას, სასიამოვნო და მიმზიდველი გარემოს შექმნას.გათვალისწინებული იქნება მოსწავლეების ინტერესები და მიზნები.
მეცადინეობები აგებული იქნება შემდეგი მიმართულებებით:
აუდირება - მოსწავლეებს უნდა გამოუმუშავდეთ უნარი მოსმენით აღიქვან აუდიო მასალა/ანდა მასწავლებლის მიერ წაკითხული უცხოენოვანი (რუსული) სიტყვები, მოკლე წინადადებები,პატარა მოცულობის ტექსტები; ისწავლონ და ერთმანეთს დაუკავშირონ ვიზუალური და ვერბალური ინფორმაცია, რაც აუცილებელია ახალი ლექსიკური ერთეულების უკეთ აღსაქმელად და ასათვისებლად; უნდა ისწავლონ მოსმენილი ტექსტიდან გამოყონ მთავარი ინფორმაცია; გაიგონ მასწავლებლის ინსტრუქცია; შეადგინონ მცირე მოცულობის დიალოგები და ტექსტები;
კითხვა - მოსწავლეები შეისწავლიან ანბანს, კითხვას კითხვის წესების სწორად გამოყენებით ხმამაღალი კითხვისას, მოცემულ ტექსტში გამოყოფენ და წაიკითხავენ კონკრეტულ ინფორმაციას, გაიგებენ ტექსტის ყოფით ხასიათს, დაამუშავებენ ლექსიკურ ერთეულებს, გაიგებენ დავალების პირობას;
წერა - მოსწავლეები შეისწავლიან ასოების, სიტყვების, წინადადებების წერას, შეძლებენ ნიმუშის მიხედვით დამოუკიდებლად შეასრულონ მოცემული ტაბულების შევსება სწორი გრამატიკული ფორმებით; მოსწავლეები შეძლებენ შეადგინონ მცირე მოცულობის ტექსტები ( კითხვები, პასუხები, მოკლე წინადადებები, მინი-დილოგები) , გამოიყენონ შესწავლილი ლექსიკურ-გრამატიკული მასალა;
ლაპარაკი - მოსწავლეები შეძლებენ თემის მიხედვით მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობის მიღებას, ემოციებისა და საკუთარი აზრების გამოხტვას; შეძლებენ მცირე მოცულობის ტექსტის მოყოლას, საკუთარი ნამუშევრის პრეზენტაციას, რომლის დროსაც გამოიყენებენ ყველას საჭირო ლექსიკას, შესწავლილ ლექსიკურ-გრამატიკულ კონსტრუქციებს.
წრეზე მუშაობის პროცესში ეტაპობრივად გამოვლინდება დ დადგინდება მოსწავლეთა საჭიროებები და მათზე მუშაობას მიექცევა ყურადღება.
სწავლების პროცესში მოსწავლეებს მიეცემათ თვითგამოხატვის საშუალება შემოქმედებითი გზით:თემების მიხედვით გამოსცემენ გაზეთებს (თვითნაკეთი გაზეთბი),ბუკლეტებს, ალბომებს, სადაც ჩაწერენ რუსულ ლექსებს, გამოცანებს, ინფორმაციებს, ზღაპრებს, გააფორმებენ საკუთარი ნახატებით.
სასწავლო წლის მანძილზე განხორციელებულ აქტივობებს ავსახავთ Power Point-ში და საწრეო მუშაობის პრეზენტაციას მოვახდენთ სკოლის საზოგადოების წინაშე შემოქმედებითი ღონისძიების თანხლებით.მოწვეულ საზოგადოებას საშუალება ექნება დაათვალიერონ მოსწავლეების მიერ შექმნილი რუსულენოვანი შემოქმედებითი რესურსები.
საწრეო მუშაობის პროგრამა მოიცასვს ესგ-ით გათვალისწინებულ აქტივობებს.
სასწავლო რესურსები: სახელმძღვანელოები, რვეულები, კალმები, ფერადი ფანქრები, პასტელები, ფლომასტერები, საღებავები, ფერადი ქაღალდები, ფერადი ლენტები და ცარცები, დაფა, ქაღალდის წებო, მაკრატელი, თაბახის ფურცლები, კომპიუტერი, ინტერნეტრესურსები, ვიდეო-აუდიო მასალა, ფლეშმეხსიერება და სხვა.
წრის სამუშაო პროგრამა თემატურად ასე დალაგდება:
1.ანბანი;
2. გრამატიკული მასალა (არსებითი სახელი, ნაცვალსახელი, ზმნა, თანდებული...);
3. თვლა (1-12-მდე, რაოდენობითი და რიგობითი რიცხვითი სახელები);
4. ოჯახი (ოჯახის წევრების დასახელება და აღწერა, დაილოგისა და ტექსტის აგება...);
5. პროდუქტები ( დასახელება და აღწერა,ინტერაქტიური თამაში "ერთხელ მაღაზიში"...);
6. ტანსაცმელი;
7. წელიწდის დრო;
8. წელი, თვე, რიცხვი;
9.დაბადების დღე;
10. შემაჯამებელი საწრეო მუშაობა (წერით და ზეპიირი).
საწრეო სამუშაოს ხანგრძლივობა: I- II სემესტრი.
ერთი შეხვედრის ხანგრძლივობა: 45 წუთი. შეხვედრა კვირაში ორი დღე:ორშაბათი, ხუთშაბათი გაკვეთილების შემდეგ.
სახელი და გვარი:
მოსწავლის სახელი და გვარი:
1. თანახმა ხართ, რომ თქვენი შვილი ჩაერთოს საწრეო მუშაობაში?
ა) დიახ; ბ) არა;
2.ხართ თუ არა ინფორმირებული საწრეო მუშაობის განრიგისა და გეგმის შესახებ?
ა) არა; ბ) დიახ;
3. როგორ ფიქრობთ, აღნიშნული საწრეო მუშაობა შეუწყობს თუ არა ხელს თქვენი შვილის ცოდნის გაღრმავებას?
ა) დიახ; ბ) ნაწილობრივ; გ) არა;
4. როგორ ფიქრობთ, რამდენად არის მორგებული წრის მუშაობის გეგმა თქვენი შვილის ინტერესებზე?
ა) ნაწილობრივ შეესაბამება; ბ) არ შეესაბამება; გ) სრულად შეესაბმება;
5. ელოდებით თუ არა შედეგს საწრეო მუშაობის დასრულების შემდეგ?
ა) ველოდები; ბ) ნაწილობრივ; გ) არ ველოდები;
მოსწავლის კითხვარი
მოსწავლის სახელი, გვარი:
1.დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია რუსული ენის წრის შექმნის შესახებ?
ა) დიახ; ბ) არა;
2. საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდათ თუ არა ცოდნის გაღრმავებაში?
ა) ნაწილობრივ; ბ) არა; გ) დიახ;
3. საწრეო მუშაობის დროს, მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ არა საინტერესო და მრავლფეროვანი?
ა)არა; ბ) ნაწილობრივ; გ) დიახ;
4. იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?
ა)დიახ; ბ) არა; გ) ნაწილობრივ;
5. როგორ შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
ა) დადებითად; ბ) უარყოფითად; გ) ნაწილობრივ საინტერესოდ;
აუდიო-ვიდეო მასალა
Два весёлых гуся
- Жили у бабуси ბებიასთან ცხოვრობდა
- Два веселых гуся, ორი მხიარული ბატი,
- Один — серый, Другой — белый, ერთი — რუხი, მეორე — თეთრი,
- Два веселых гуся! ორი მხიარული ბატი!
- Один — серый, Другой — белый, ერთი — რუხი, მეორე — თეთრი,
- Два веселых гуся! ორი მხიარული ბატი!
- Мыли гуси лапки, დაიბანეს ბატებმა თათები,
- В луже у канавки, გუბეში თხრილთან,
- Один — серый, Другой — белый, ერთი — რუხი, მეორე — თეთრი,
- Спрятались в канавке! დაიმალნენ თხრილში!
- Один — серый, Другой — белый, ერთი — რუხი, მეორე — თეთრი,
- Спрятались в канавке! დაიმალნენ თხრილში!
- Вот кричит бабуся: აი ტირის ბებია:
- „Ой, пропали гуси! „ვაი, დაიკარგნენ ბატები!
- Один — серый, Другой — белый, ერთი — რუხი, მეორე — თეთრი,
- Гуси, мои гуси, ბატები, ჩემი ბატები,
- Один — серый, Другой — белый, ერთი — რუხი, მეორე — თეთრი,
- Гуси, мои гуси“. ბატები, ჩემი ბატები“.
- Выходили гуси, გამოვიდნენ ბატები,
- Кланялись бабусе, თავი დაუკრეს ბებიას,
- Один — серый, Другой — белый, ერთი — რუხი, მეორე — თეთრი,
- Кланялись бабусе, თავი დაუკრეს ბებიას,
- Один — серый, Другой — белый, ერთი — რუხი, მეორე — თეთრი,
- Кланялись бабусе. თავი დაუკრეს ბებიას,
ნახატის ავტორი - ქეთი რუსიშვილი
*********************************************************************************
საახალწლო სცენარი რუსული ენის წრისთვის
მოსწავლეებს აცვიათ სხვადასხვა ცხოველების ფორმები/ანდა უკეთიათ ნიღბები და მორთულები არიან საზეიმოდ. სასურველია, ცხოველებს შორის ერიოს ვირთხა, რადგან ჰოროსკოპის მეხედვით მოდის ვირთხის წელი - 2020.
ერთ-ერთი ცხოველი გამოდის და ამბობს-
Зайчик: Мы уже здесь. На горизонте виден Новый год, но не видно Деда Мороза. Давайте расскажем стихи. Может, ему понравится, и он сразу появится.
მოსწავლეები რიგ-რიგობით ამბობენ ლექსებს:
1. С Новым годом! С новым счастьем!
Смеха, радости, добра!
Ожидает нас сегодня
Много-много волшебства.
2. Дедушка Мороз на санках
К нам примчится в Новый год,
Окружит добром и лаской
И конфеток принесет.
3. Будут танцы, хороводы,
Фейерверки, чудеса,
Ожидает всех нас счастье,
Новый год пришел, ура!
***
4. Скоро год 2020,
Сыр для Крысы припасем,
Пусть подарит много счастья,
И успех со всех сторон!
Дети начинают :
Динь-динь-дон — ამბობს სამო მოსწავლე ერთად
Минуты скачут,
Динь-динь-дон —
Часы идут.
Динь-динь-дон —
А это значит,
Новый год уж тут как тут.
Динь-динь-дон — აგრძელებს სხვა სამი მოსწავლე
Метут метели.
Динь-динь-дон —
Снежок идет.
Динь-динь-дон —
У нашей ели
Мы закружим хоровод.
Динь-динь-дон — და სხვა-სამი
Звенит бубенчик.
Динь-динь-дон —
Часы идут.
Динь-динь-дон —
И в этот вечер
Дед Мороза дети ждут.
В то время появляется Дед Мороз:
Долго, дети, к вам я шел.
Но метель слепила глаз.
Заблудился, и дороги не нашел.
Но, услышав голос ваш,
Ваши песню и стихи,
Понял, где вы, и тотчас
Поспешил на огоньки.
თოვლის პაპა ტკბილეულს ურიგებს მოსწავლეებს.
*********************************************************************************
წრეზე მუშაობის ამსახველი ფოტო-მასალა
ნახატის ავტორი - ქეთი რუსიშვილი
________________________________________________________________________
სახალწლო ღონისძიებაზე 2020
_____________________________________________
Сценарий театральной постановки
сказки
«Красная Шапочка»
«Красная Шапочка»
Марина
Цыпышева
Сценарий
театральной постановки сказки «Красная Шапочка»
Действующие
лица: Сказочница, Красная Шапочка, Мама, Волк, Охотники (4, Бабочки, Божьи
Коровки, Бабушка, соседки бабушки (2).
Звучит
музыка, выходит сказочница – девочка.
Сказочница:
Сядь-ка поудобней зритель,
И внимательно смотри
Это присказка, не
сказка –
Сказка будет
впереди!
За горами за лесами
За полями, за долами
В одной маленькой
избушке в деревушке
Жила мама с дочкой.
Ой, а сказка-то уже
началась! (уходит)
Звучит
музыка. Выходит, Красная шапочка, поливает цветочную клумбу.
Выходит,
мама Красной Шапочки.
Мама: Здравствуй, доченька!
Красная
Шапочка: Здравствуй, мамочка!
Мама: Я сегодня до зари
Шила шапочку,
взгляни! (подает красную шапочку)
Твой
любимый красный цвет
Нравится
тебе или нет!
Красная
Шапочка: Ой, спасибо! Что за прелесть!
Надо шапочку
примерить!
(Красная Шапочка одевает шапку,
достает зеркало, любуется. Мама уходит, затем с корзинкой) выходит
Мама: Красоваться погоди!
Лучше к
бабушке сходи!
Бабушка у
нас больна,
В домике
живет одна.
Пирожки
здесь и малина –
Лечит лучше
аспирина! (подает
корзинку)
Красная
Шапочка: Ой, скорее побегу
И бабулю
обниму!
Мама: Осторожно ты иди,
Да не сбейся ты с
пути!
(Мама уходит, уносит клумбу. Красная Шапочка
ходит по лесу, любуется природой)
Красная
Шапочка: Иду я по тропинке,
Иду
я через лес,
Как много здесь
красивого, как много здесь чудес!
Послушаю кукушку и дальше побегу
Гостинцы милой бабушке в корзинке я несу.
Проснулся лес,
проснулся луг,
Проснулись бабочки вокруг!
Вылетают
бабочки, исполняют танец. Красная Шапочка садится на пенек.
«Танец
бабочек» После танца бабочки
улетают.
Красная Шапочка: До свидания, милые бабочки!
волчий вой.
Красная
Шапочка: (испуганно) Ой!
(Прячется
за дерево, затем выходит. Звучит музыка, выходит Волк)
Волк: Здравствуй,
детка,
Здравствуй, крошка!
Куда ты держишь путь - дорожку?
Красная
Шапочка: В гости к бабушке иду и гостинцы
ей несу.
Волк: Что, тяжелая
корзина?
Дай тебе я
помогу!
(пытается забрать корзинку, Красная Шапочка не
отдает)
Красная
Шапочка: Серый волк – тебя узнала!
Мне все
мама рассказала -
Я болтать
с тобой не буду,
Ну-ка
уходи отсюда!
(топает)
Волк: Ладно, ладно, извините, (медленно уходит)
Красная
Шапочка: (вслед) Поскорее уходите!
(зрителям) Этот
Волк такой опасный,
Он
живет в горах кавказских!
Выходит,
сказочница.
Сказочница: Вот так сказка –
Точь
как вточь,
Надо
девочке помочь! (уходит)
Звучит
музыка, вылетают Божьи коровки.
Первая
Божья коровка: Ты что, сказку не читала?
И
про волка не слыхала?
Вторая
Божья коровка: Про коварство и про лесть!
Он
тебя же может съесть!
Красная
Шапочка: Съесть?
Третья
Божья коровка: Да! Он сейчас пойдет в избушку
И
конечно съест старушку!
Красная
Шапочка: Ах, бабушка! (плачет)
Первая
Божья коровка: Хватит плакать! Ты беги –
Бабушку предупреди!
Вторая
Божья коровка: А мы охотников найдем
И
на помощь позовем!
(Красная
Шапочка уходит)
Божьи
коровки: (все вместе) Эй, охотники, сюда!
Девочке
грозит беда!
Звучит
музыка. Выходят четыре мальчика - охотника.
Первый
охотник: Что у вас здесь происходит?
Вор сбежал? Кого здесь ловят?
Вторая
Божья коровка: Волк идет сюда – злодей!
Он пугает всех людей!
Второй
охотник: Ах, разбойник, ну,
сейчас!
Не уйти ему от нас!
Третий
охотник: Заряжаем быстро ружья,
Встретим волка, так как нужно!
Четвертый
охотник: Рота, смирно! Все, направо!
Поохотимся мы снова!
(проходят под музыку по кругу с
«заряженными» ружьями, Божьи коровки улетают)
Первый
охотник: Тихо, кажется я слышу волка
Быстро прячемся
за елки! (прячутся)
Звучит
музыка, выходит Волк.
Волк: Ах, какая красота!
Птицы распевают
Ну зачем же
волком злым всех детей пугают!
Выбегают
охотники, окружают волка
Второй
охотник: Окружай, его, ребята,
А не то,
уйдет лохматый!
Третий
охотник: Волк уйдет! Стоять, не с места
Сопротивление бесполезно!
Все: Раз, два,
три! (начинают стрелять,
Волк убегает)
Четвертый
охотник: Ах, разбойник, убежал!
Первый
охотник: Это я в него стрелял!
Второй
охотник: Ты стрелял, да не попал!
Третий
охотник: Хватит спорить –
нету толку!
Побежим скорей вдогонку! (убегают)
Выбегает
Красная Шапочка
Красная
Шапочка: Ау, ау! Никак дорогу не
найду!
Так бежала, так бежала,
Что тропинку потеряла!
Звучит музыка, выходит Волк.
Красная
Шапочка: Серый Волк, опять вы
здесь?
Вы меня хотите съесть?
Волк: Нет!
Красная
Шапочка: Из-за вас бежала так,
Бабушку свою спасать!
Волк: Что вы, что вы,
Как же
так!
Старость
надо уважать!
Бабушку
я вашу знаю,
Мимо
часто пробегаю.
Если хотите, провожу, и дорогу
покажу!
(берутся
за руки, идут)
Волк: Здесь направо повернем, и
по мостику пойдем,
Мимо озера,
берез, бабушка давно нас ждет! (уходят)
Сказочница: А в это время бабушку пришли
проведывать ее соседки.
Звучит
музыка, выходит бабушка, затем соседки.
Соседки
(вместе): Как здоровье? Как дела?
Бабушка: Захворала
что-то я…
Первая
соседка: Вот шиповник, он полезный,
Защитит от всех болезней!
Вторая
соседка: Принесла тебе, соседка
От простуды мед лесной,
Обязательно попробуй,
Он пчелиный, золотой!
Бабушка: Все сейчас я
заварю, и душистый чай попью!
Всех, кто мне помог в беде,
Приглашаю я к себе.
(соседки
проходит, садятся, пьют чай с бабушкой)
Бабушка: Угощайтесь, не
стесняйтесь,
Душистым чаем напивайтесь!
Звучит
фонограмма «Кукушка».
Бабушка: Внученька должна
прийти,
Уж не сбилась ли с пути! (слышен стук в дверь)
Слышу шорох у ворот, кажется она идет!
Красная
Шапочка: Здравствуй, бабушка моя, рада
видеть я тебя! (обнимаются)
Бабушка: Не возьму
никак я в толк,
Неужели это
волк?
Внучка, милая моя,
Зачем ты волка привела?
Красная
Шапочка: Этот волк совсем не злой!
Соседки:
(вместе) Лучше мы пойдем домой! (испуганно убегают)
Красная
Шапочка: Бабуля, вот в корзинке пирожки!
Волк: А еще для
вас – цветы!
(встает на колено – протягивает букет)
Бабушка: Ой, спасибо! Ну,
тогда сейчас втроем
С
пирожками чай попьем!
Все
садятся за стол, пьют чай)
Волк: Ай, как
вкусно, ай как вкусно!
Пирожки люблю с
капустой!
Звучит
музыка. Выходят охотники. Целятся в волка.
Первый
охотник: Вот и сказочки конец!
Второй
охотник: Волк попался наконец!
Третий
охотник: Ах, разбойник, ах
злодей!
Будешь знать, как есть людей!
Волк: (встает, выходит из-за стола) Вовсе
я людей не ем
А пирог с капустой, джем!
Красная
Шапочка: В нашей сказке – волк не
злой!
Добрый, чуткий, золотой!
Четвертый
охотник: Вот это да! А мы не знали!
Как хорошо, что в тебя не попали!
Первый
охотник: Хочешь верь или не верь,
Добрым стал лохматый зверь!
(все артисты входят)
Бабушка: Что тут
думать и гадать,
Каждый добрым может стать!
Красная
Шапочка: Опасались мы напрасно,
Сказка кончилась
прекрасно!
Волк: Злым
и хищным быть не модно,
Уж поверьте – это так!
Все
вместе: Потому и здесь
сегодня
В нашей сказке волк – добряк!
Звучит
музыка. Все артисты уходят.
Комментариев нет:
Отправить комментарий