რუსული ენის წრე



       წრის სამუშაო გეგმა
2019-2020 სასწავლო წელი

წრის დასახელება:"Весёлый русский язык"
სკოლა:  სსიპ-ყვარლის №2 საჯარო სკოლა
კლასი: V
მოსწავლეთა რაოდენობა:14
                                                      მასწავლებელი:ეკატერინე ავაზაშვილი

წრის მიზანი:
  დამატებითი მეცადინეობა დაეხმარება მოსწავლეებს განუვითარდეთ მოსმენის, ყურადღების კონცენტრირების, წერა-კითხვის, ლაპარაკის და თანამშრომლობის უნარ-ჩვევები;დამოუკიდებლად მუშაობის უნარ-ჩვევები; გრამატიკული და ლექსიკური ერთეულების შესწავლისას სტრატეგიების სწორად გამოყენების უნარ-ჩვევები; სწავლების პროცესში დამხმარე რესურსების-ლექსიკონის, მოძიებული ინფორმაციის, ტაბულებისა და სქემების გამოყენების უნარ-ჩვევები.
  მეცადინეობებზე განსაკუთრებული ყურადღება დეთმობა რუსული ენის შესწავლის მიმართ ინტერესისა და მოტივაციის გაზრდას, სასიამოვნო და მიმზიდველი გარემოს შექმნას.გათვალისწინებული იქნება მოსწავლეების ინტერესები და მიზნები.

  მეცადინეობები აგებული იქნება შემდეგი მიმართულებებით:

აუდირება - მოსწავლეებს უნდა გამოუმუშავდეთ უნარი მოსმენით აღიქვან აუდიო მასალა/ანდა მასწავლებლის მიერ წაკითხული უცხოენოვანი (რუსული) სიტყვები, მოკლე წინადადებები,პატარა მოცულობის ტექსტები; ისწავლონ და ერთმანეთს დაუკავშირონ ვიზუალური და ვერბალური ინფორმაცია, რაც აუცილებელია ახალი ლექსიკური ერთეულების უკეთ აღსაქმელად და ასათვისებლად; უნდა ისწავლონ მოსმენილი ტექსტიდან გამოყონ მთავარი ინფორმაცია; გაიგონ მასწავლებლის ინსტრუქცია; შეადგინონ მცირე მოცულობის დიალოგები და ტექსტები;
კითხვა - მოსწავლეები შეისწავლიან ანბანს, კითხვას კითხვის წესების სწორად გამოყენებით ხმამაღალი კითხვისას, მოცემულ ტექსტში გამოყოფენ და წაიკითხავენ კონკრეტულ ინფორმაციას, გაიგებენ ტექსტის ყოფით ხასიათს, დაამუშავებენ ლექსიკურ ერთეულებს, გაიგებენ დავალების პირობას;
წერა - მოსწავლეები შეისწავლიან ასოების, სიტყვების, წინადადებების წერას, შეძლებენ ნიმუშის მიხედვით დამოუკიდებლად შეასრულონ მოცემული ტაბულების შევსება სწორი გრამატიკული ფორმებით; მოსწავლეები შეძლებენ შეადგინონ მცირე მოცულობის ტექსტები ( კითხვები, პასუხები, მოკლე წინადადებები, მინი-დილოგები) , გამოიყენონ შესწავლილი ლექსიკურ-გრამატიკული მასალა;
ლაპარაკი - მოსწავლეები შეძლებენ თემის მიხედვით მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობის მიღებას, ემოციებისა და საკუთარი აზრების გამოხტვას; შეძლებენ მცირე მოცულობის ტექსტის მოყოლას, საკუთარი ნამუშევრის პრეზენტაციას, რომლის დროსაც გამოიყენებენ ყველას საჭირო ლექსიკას, შესწავლილ ლექსიკურ-გრამატიკულ კონსტრუქციებს.

  წრეზე მუშაობის პროცესში ეტაპობრივად გამოვლინდება დ დადგინდება მოსწავლეთა საჭიროებები და მათზე მუშაობას მიექცევა ყურადღება.
  სწავლების პროცესში მოსწავლეებს მიეცემათ თვითგამოხატვის საშუალება შემოქმედებითი გზით:თემების მიხედვით გამოსცემენ  გაზეთებს (თვითნაკეთი გაზეთბი),ბუკლეტებს, ალბომებს, სადაც ჩაწერენ რუსულ ლექსებს, გამოცანებს, ინფორმაციებს, ზღაპრებს, გააფორმებენ საკუთარი ნახატებით.
  სასწავლო წლის მანძილზე  განხორციელებულ აქტივობებს ავსახავთ Power Point-ში და საწრეო მუშაობის პრეზენტაციას მოვახდენთ სკოლის საზოგადოების წინაშე შემოქმედებითი ღონისძიების თანხლებით.მოწვეულ საზოგადოებას საშუალება ექნება დაათვალიერონ მოსწავლეების მიერ შექმნილი რუსულენოვანი შემოქმედებითი რესურსები.
საწრეო მუშაობის პროგრამა  მოიცასვს ესგ-ით გათვალისწინებულ აქტივობებს.
სასწავლო რესურსები: სახელმძღვანელოები, რვეულები, კალმები, ფერადი ფანქრები, პასტელები, ფლომასტერები, საღებავები, ფერადი ქაღალდები, ფერადი ლენტები და ცარცები, დაფა, ქაღალდის წებო, მაკრატელი, თაბახის ფურცლები, კომპიუტერი, ინტერნეტრესურსები, ვიდეო-აუდიო მასალა, ფლეშმეხსიერება და სხვა.

წრის სამუშაო პროგრამა თემატურად ასე დალაგდება:
1.ანბანი;
2. გრამატიკული მასალა (არსებითი სახელი, ნაცვალსახელი, ზმნა, თანდებული...);
3. თვლა (1-12-მდე, რაოდენობითი და რიგობითი რიცხვითი სახელები);
4. ოჯახი (ოჯახის წევრების დასახელება და აღწერა, დაილოგისა და ტექსტის აგება...);
5. პროდუქტები ( დასახელება და აღწერა,ინტერაქტიური თამაში "ერთხელ       მაღაზიში"...);
6. ტანსაცმელი;
7. წელიწდის დრო;
8. წელი, თვე, რიცხვი;
9.დაბადების დღე;
10. შემაჯამებელი საწრეო მუშაობა (წერით და ზეპიირი).

საწრეო სამუშაოს ხანგრძლივობა: I- II სემესტრი.

ერთი შეხვედრის ხანგრძლივობა: 45 წუთი. შეხვედრა კვირაში ორი დღე:ორშაბათი, ხუთშაბათი გაკვეთილების შემდეგ.


კითხვარი მშობლებისთვის

სახელი და გვარი:
მოსწავლის სახელი და გვარი:
1. თანახმა ხართ, რომ თქვენი შვილი ჩაერთოს საწრეო მუშაობაში?
               ა) დიახ;    ბ) არა;
2.ხართ თუ არა ინფორმირებული  საწრეო მუშაობის განრიგისა და გეგმის შესახებ?
              ა) არა;       ბ) დიახ;
3. როგორ ფიქრობთ, აღნიშნული საწრეო მუშაობა შეუწყობს თუ არა ხელს  თქვენი შვილის ცოდნის გაღრმავებას?
            ა) დიახ;    ბ) ნაწილობრივ;    გ) არა;
4. როგორ ფიქრობთ, რამდენად არის მორგებული  წრის მუშაობის გეგმა თქვენი შვილის ინტერესებზე?
           ა) ნაწილობრივ შეესაბამება; ბ) არ შეესაბამება; გ) სრულად შეესაბმება;
5. ელოდებით თუ არა შედეგს საწრეო მუშაობის დასრულების შემდეგ?
          ა) ველოდები;      ბ) ნაწილობრივ;     გ) არ ველოდები;

მოსწავლის კითხვარი

მოსწავლის სახელი, გვარი:
1.დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია რუსული ენის წრის შექმნის შესახებ?
     ა) დიახ;     ბ) არა;
2. საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები  გეხმარებოდათ თუ არა ცოდნის გაღრმავებაში?
     ა) ნაწილობრივ;     ბ) არა;     გ) დიახ;
3. საწრეო მუშაობის დროს, მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ არა საინტერესო და მრავლფეროვანი?
     ა)არა;     ბ) ნაწილობრივ;     გ) დიახ;
4. იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?
     ა)დიახ;     ბ) არა;     გ) ნაწილობრივ;
5. როგორ შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
     ა) დადებითად;     ბ) უარყოფითად;   გ) ნაწილობრივ საინტერესოდ;













აუდიო-ვიდეო მასალა

Два весёлых гуся




      რუსული ტექსტი                                ქართული თარგმანი
Жили у бабуси                                        ბებიასთან ცხოვრობდა
Два веселых гуся,                                   ორი მხიარული ბატი,
Один — серый, Другой — белый,       ერთი — რუხი, მეორე — თეთრი,
Два веселых гуся!                                   ორი მხიარული ბატი!
 Один — серый, Другой — белый,      ერთი — რუხი, მეორე — თეთრი,
Два веселых гуся!                                   ორი მხიარული ბატი!
Мыли гуси лапки,                                   დაიბანეს ბატებმა თათები,
В луже у канавки,                                    გუბეში თხრილთან,
Один — серый, Другой — белый,        ერთი — რუხი, მეორე — თეთრი,
Спрятались в канавке!                            დაიმალნენ თხრილში!
Один — серый, Другой — белый,        ერთი — რუხი, მეორე — თეთრი,
Спрятались в канавке!                            დაიმალნენ თხრილში!
Вот кричит бабуся:                                  აი ტირის ბებია:
„Ой, пропали гуси!                                „ვაი, დაიკარგნენ ბატები!
Один — серый, Другой — белый,       ერთი — რუხი, მეორე — თეთრი,
Гуси, мои гуси,                                        ბატები, ჩემი ბატები,
Один — серый, Другой — белый,       ერთი — რუხი, მეორე — თეთრი,
Гуси, мои гуси“.                                      ბატები, ჩემი ბატები“.
Выходили гуси,                                      გამოვიდნენ ბატები,
Кланялись бабусе,                                 თავი დაუკრეს ბებიას,
Один — серый, Другой — белый,      ერთი — რუხი, მეორე — თეთრი,
Кланялись бабусе,                                 თავი დაუკრეს ბებიას,
Один — серый, Другой — белый,      ერთი — რუხი, მეორე — თეთრი,
Кланялись бабусе.                                 თავი დაუკრეს ბებიას,








ნახატის ავტორი - ქეთი რუსიშვილი


*********************************************************************************
საახალწლო სცენარი რუსული ენის წრისთვის

მოსწავლეებს აცვიათ სხვადასხვა ცხოველების ფორმები/ანდა უკეთიათ ნიღბები და მორთულები არიან საზეიმოდ. სასურველია, ცხოველებს შორის ერიოს ვირთხა, რადგან ჰოროსკოპის მეხედვით მოდის ვირთხის წელი - 2020.
ერთ-ერთი ცხოველი გამოდის და ამბობს-

Зайчик: Мы уже здесь. На горизонте виден Новый год, но не видно Деда Мороза. Давайте расскажем стихи. Может, ему понравится, и он сразу появится.

მოსწავლეები რიგ-რიგობით ამბობენ ლექსებს:

1.  С Новым годом! С новым счастьем!
     Смеха, радости, добра!
     Ожидает нас сегодня
     Много-много волшебства.

2.  Дедушка Мороз на санках
     К нам примчится в Новый год,
     Окружит добром и лаской
     И конфеток принесет.

3.  Будут танцы, хороводы,
    Фейерверки, чудеса,
     Ожидает всех нас счастье,
     Новый год пришел, ура!
    ***
4. Скоро год 2020,
    Сыр для Крысы припасем,
    Пусть подарит много счастья,
    И успех со всех сторон!

Дети начинают :
                                   Динь-динь-дон —  ამბობს სამო მოსწავლე ერთად
Минуты скачут,
Динь-динь-дон —
Часы идут.
Динь-динь-дон —
А это значит,
Новый год уж тут как тут.

               Динь-динь-дон —  აგრძელებს სხვა სამი მოსწავლე
Метут метели.
Динь-динь-дон —
Снежок идет.
Динь-динь-дон —
У нашей ели
Мы закружим хоровод.

     Динь-динь-дон — და სხვა-სამი
Звенит бубенчик.
Динь-динь-дон —
Часы идут.
Динь-динь-дон —
И в этот вечер
Дед Мороза дети ждут.

В то время появляется  Дед Мороз:

Долго, дети, к вам я шел.
Но метель слепила глаз.
Заблудился, и дороги не нашел.
Но, услышав голос ваш,
Ваши песню и стихи,
Понял, где вы, и тотчас
Поспешил на огоньки.
თოვლის პაპა ტკბილეულს ურიგებს მოსწავლეებს.

*********************************************************************************
წრეზე მუშაობის ამსახველი ფოტო-მასალა


ნახატის ავტორი - ქეთი რუსიშვილი











________________________________________________________________________


სახალწლო ღონისძიებაზე 2020







_____________________________________________

Сценарий театральной постановки сказки
 «Красная Шапочка»

Марина Цыпышева
Сценарий театральной постановки сказки «Красная Шапочка»
Действующие лица: Сказочница, Красная Шапочка, Мама, Волк, Охотники (4, Бабочки, Божьи Коровки, Бабушка, соседки бабушки (2).
Звучит музыка, выходит сказочница – девочка.

Сказочница:     Сядь-ка поудобней зритель,
                           И внимательно смотри
                           Это присказка, не сказка –
                           Сказка будет впереди!
                           За горами за лесами
                          За полями, за долами
                           В одной маленькой избушке в деревушке
                          Жила мама с дочкой.
                          Ой, а сказка-то уже началась! (уходит)
Звучит музыка. Выходит, Красная шапочка, поливает цветочную клумбу.
Выходит, мама Красной Шапочки.

Мама:                         Здравствуй, доченька!

Красная Шапочка:   Здравствуй, мамочка!

Мама:                         Я сегодня до зари
                                    Шила шапочку, взгляни! (подает красную шапочку)
                                    Твой любимый красный цвет
                                    Нравится тебе или нет!
Красная Шапочка:       Ой, спасибо! Что за прелесть!
                                        Надо шапочку примерить!
(Красная Шапочка одевает шапку, достает зеркало, любуется. Мама уходит, затем с корзинкой) выходит
Мама:                        Красоваться погоди!
                                   Лучше к бабушке сходи!
                                   Бабушка у нас больна,
                                   В домике живет одна.
                                   Пирожки здесь и малина –
                                  Лечит лучше аспирина!                         (подает корзинку)

Красная Шапочка:      Ой, скорее побегу
                                       И бабулю обниму!
Мама:                            Осторожно ты иди,
                                      Да не сбейся ты с пути!

(Мама уходит, уносит клумбу. Красная Шапочка ходит по лесу, любуется природой)

Красная Шапочка:            Иду я по тропинке,
                                            Иду я через лес,
                                            Как много здесь красивого, как много здесь чудес!
                                            Послушаю кукушку и дальше побегу
                                            Гостинцы милой бабушке в корзинке я несу.
                                           Проснулся лес, проснулся луг,
                                          Проснулись бабочки вокруг!

Вылетают бабочки, исполняют танец. Красная Шапочка садится на пенек.
«Танец бабочек»       После танца бабочки улетают.

Красная Шапочка:             До свидания, милые бабочки!

волчий вой.

Красная Шапочка: (испуганно)        Ой!
(Прячется за дерево, затем выходит. Звучит музыка, выходит Волк)

Волк:                                    Здравствуй, детка,
                                              Здравствуй, крошка!
                                              Куда ты держишь путь - дорожку?
Красная Шапочка:             В гости к бабушке иду и гостинцы ей несу.
Волк:                            Что, тяжелая корзина?
                                      Дай тебе я помогу!

 (пытается забрать корзинку, Красная Шапочка не отдает)
Красная Шапочка:     Серый волк – тебя узнала!
                                      Мне все мама рассказала -
                                      Я болтать с тобой не буду,
                                      Ну-ка уходи отсюда!                                  (топает)
Волк:                           Ладно, ладно, извините,          (медленно уходит)
Красная Шапочка:    (вслед) Поскорее уходите!
                              (зрителям) Этот Волк такой опасный,
                                            Он живет в горах кавказских!
Выходит, сказочница.
Сказочница:                   Вот так сказка –
                                         Точь как вточь,
                                         Надо девочке помочь! (уходит)

Звучит музыка, вылетают Божьи коровки.
Первая Божья коровка:     Ты что, сказку не читала?
                                              И про волка не слыхала?
Вторая Божья коровка:     Про коварство и про лесть!
                                             Он тебя же может съесть!
Красная Шапочка:            Съесть?
Третья Божья коровка:     Да! Он сейчас пойдет в избушку
                                              И конечно съест старушку!
Красная Шапочка:              Ах, бабушка! (плачет)
Первая Божья коровка:     Хватит плакать! Ты беги –
                                              Бабушку предупреди!
Вторая Божья коровка:      А мы охотников найдем
                                              И на помощь позовем!
(Красная Шапочка уходит)
Божьи коровки: (все вместе)     Эй, охотники, сюда!
                                                       Девочке грозит беда!

Звучит музыка. Выходят четыре мальчика - охотника.
Первый охотник:                    Что у вас здесь происходит?
                                                   Вор сбежал? Кого здесь ловят?
Вторая Божья коровка:           Волк идет сюда – злодей!
                                                   Он пугает всех людей!
Второй охотник:                      Ах, разбойник, ну, сейчас!
                                                   Не уйти ему от нас!
Третий охотник:                     Заряжаем быстро ружья,
                                                  Встретим волка, так как нужно!
Четвертый охотник:                Рота, смирно! Все, направо!
                                                   Поохотимся мы снова!
 (проходят под музыку по кругу с «заряженными» ружьями, Божьи коровки улетают)
Первый охотник:             Тихо, кажется я слышу волка
                                           Быстро прячемся за елки!                      (прячутся)
Звучит музыка, выходит Волк.
Волк:                         Ах, какая красота! Птицы распевают
                                  Ну зачем же волком злым всех детей пугают!
Выбегают охотники, окружают волка
Второй охотник:      Окружай, его, ребята,
                                    А не то, уйдет лохматый!
Третий охотник:      Волк уйдет! Стоять, не с места
                                   Сопротивление бесполезно!
Все:                             Раз, два, три!              (начинают стрелять, Волк убегает)
Четвертый охотник:                     Ах, разбойник, убежал!
Первый охотник:                          Это я в него стрелял!
Второй охотник:                           Ты стрелял, да не попал!
Третий охотник:                           Хватит спорить – нету толку!
                                                        Побежим скорей вдогонку! (убегают)
Выбегает Красная Шапочка
Красная Шапочка:                       Ау, ау! Никак дорогу не найду!
                                                       Так бежала, так бежала,
                                                       Что тропинку потеряла!
 Звучит музыка, выходит Волк.
Красная Шапочка:                     Серый Волк, опять вы здесь?
                                                     Вы меня    хотите съесть?
Волк:                               Нет!
Красная Шапочка:        Из-за вас бежала так,
                                         Бабушку свою спасать!
Волк:                              Что вы, что вы,
                                        Как же так!
                                       Старость надо уважать!
                                       Бабушку я вашу знаю,
                                       Мимо часто пробегаю.
                                      Если хотите, провожу, и дорогу покажу!
(берутся за руки, идут)
Волк:                     Здесь направо повернем, и по мостику пойдем,
                               Мимо озера, берез, бабушка давно нас ждет! (уходят)
Сказочница:        А в это время бабушку пришли проведывать ее соседки.
Звучит музыка, выходит бабушка, затем соседки.
Соседки (вместе):                  Как здоровье? Как дела?
Бабушка:                                Захворала что-то я…
Первая соседка:                     Вот шиповник, он полезный,
                                                 Защитит от всех болезней!
Вторая соседка:                    Принесла тебе, соседка
                                                От простуды мед лесной,
                                                Обязательно попробуй,
                                                Он пчелиный, золотой!
Бабушка:                               Все сейчас я заварю, и душистый чай попью!
                                               Всех, кто мне помог в беде,
                                               Приглашаю я   к себе.
(соседки проходит, садятся, пьют чай с бабушкой)
Бабушка:                              Угощайтесь, не стесняйтесь,
                                              Душистым чаем напивайтесь!
Звучит фонограмма «Кукушка».
Бабушка:                              Внученька должна прийти,
                                              Уж не сбилась ли с пути! (слышен стук в дверь)
                                               Слышу шорох у ворот, кажется она идет!
Красная Шапочка:              Здравствуй, бабушка моя, рада видеть я тебя! (обнимаются)
Бабушка:                                 Не возьму никак я в толк,
                                                 Неужели это волк?
                                                 Внучка, милая моя,
                                                 Зачем ты волка привела?
Красная Шапочка:                Этот волк совсем не злой!
Соседки: (вместе)                Лучше мы пойдем домой!    (испуганно убегают)
Красная Шапочка:               Бабуля, вот в корзинке пирожки!
Волк:                                      А еще для вас – цветы!
 (встает на колено – протягивает букет)
Бабушка:                               Ой, спасибо! Ну, тогда сейчас втроем
                                              С пирожками чай попьем!
Все садятся за стол, пьют чай)
Волк:                                    Ай, как вкусно, ай как вкусно!
                                             Пирожки люблю с капустой!
Звучит музыка. Выходят охотники. Целятся в волка.
Первый охотник:               Вот и сказочки конец!
Второй охотник:                Волк попался наконец!
Третий охотник:                Ах, разбойник, ах злодей!
                                             Будешь знать, как есть людей!
Волк: (встает, выходит из-за стола) Вовсе я людей не ем
                                                     А пирог с капустой, джем!
Красная Шапочка:                    В нашей сказке – волк не злой!
                                                    Добрый, чуткий, золотой!
Четвертый охотник:                 Вот это да! А мы не знали!
                                                     Как хорошо, что в тебя не попали!
Первый охотник:                     Хочешь верь или не верь,
                                                    Добрым стал лохматый зверь!
 (все артисты входят)
Бабушка:                                    Что тут думать и гадать,
                                                     Каждый добрым может стать!
Красная Шапочка:                    Опасались мы напрасно,
                                                    Сказка кончилась прекрасно!
Волк:                                          Злым и хищным быть не модно,
                                                    Уж поверьте – это так!
Все вместе:                                 Потому и здесь сегодня
                                                    В нашей сказке волк – добряк!

Звучит музыка. Все артисты уходят.

Комментариев нет:

Отправить комментарий